Mój wybór? Zdrowy i aktywny tryb życia! Cz. III.

Mój wybór? Zdrowy i aktywny tryb życia! Cz. III.

Kawa i herbata – ogranicz spożycie

Kawa i herbata są spożywane codziennie nawet p kilka razy, chyba przez wszystkie osoby w Polsce. Jeśli zachowamy umiar w ich piciu, to nie dziej się nic złego, jeśli natomiast przekroczymy normę dwóch szklanek dziennie i dodamy to tego jeszcze cukier, to staje się to niebezpieczne dla naszego zdrowia. Kawa i herbata w minimalnych ilościach ma zbawienny wpływ na pracę naszego mózgu i układu krążenia, jeśli do tego zamienimy czarną herbatę na np. zielona lub białą, to zapewniamy sami sobie pozytywny ich wpływ na zdrowie i kondycję naszych narządów wewnętrznych.

Biała i zielona herbata działają oczyszczająco, przeciw toksycznie, bakteriobójczo, działają pozytywnie na pracę nerek, wątroby, układu moczowego oraz układu krążenia, obniżają poziom złego cholesterolu i ciśnienia krwi. Oczywiście jeśli ich zalecane dawki dzienne nie są przekraczane, w przeciwnym przypadku mogą działać zupełnie odwrotnie. Wiele osób ma zwyczaj wypijania herbat i kawy, które stoją już od jakiegoś czasu, nawet kila godzin, a nie zdają sobie sprawy, że taki napój jest już pełen szkodliwych toksyn i szkodliwych substancji, więc starajmy się pic tylko świeżą, niesłodzoną, naturalną kawę i herbatę.

Cukier i aspartam – ogranicz je w diecie

Cukier to substancja wpływająca tylko na smak potraw i napoi. Nie ma żadnych substancji odżywczych, żadnych witamin i minerałów, pomimo tego że uzyskiwany jest z buraków cukrowych. Buraki są bogate w wiele składników odżywczych, ale w całym procesie produkcji cukru są one tracone bezpowrotnie. Niekiedy producenci używają do zabielania cukru w jego finalnej postaci substancję o nazwie chlorek wapnia, która jest po prostu trucizna dla ludzi. Nadmiar cukru w organizmie prowadzi do wielu schorzeń, w tym do cukrzycy i nadwagi, co potwierdziły badania jakie sa regularnie przeprowadzane w krajach zachodnich.

Cukier który spożywamy, do przyswojenia go przez organizm wykorzystuje witaminy i minerały, których sam nie posiada i czerpie z zapasów w organizmie, co jest bardzo negatywne w skutkach, ponieważ może prowadzić do niedoboru składników odżywczych przy ubogiej diecie. Cukier to nie tylko jego skrystalizowana postać w torebkach w jakich go kupujemy, ale także ciastka, batoniki, drożdżówki, słodkie napoje i inne, wiec rezygnując ze słodzenia herbaty i kawy, postarajmy się też ograniczyć do minimum tego typu produkty. Sporo osób chcąc ograniczyć spożywanie cukru, sięga po słodziki i inne substancje słodzące, co nie jest dobrym pomysłem, ponieważ są one produkowane na bazie aspartamu.

Aspartam składa się z kwasu asparginowego, metanolu i fenyloalaniny, co razem daje mieszankę bardzo niebezpieczną dla zdrowia, mogącą wywołać wiele problemów zdrowotnych. Aspartam to oprócz słodzików, także składnik gum do żucia bez cukru, kakao rozpuszczalnego, leków, kawy rozpuszczalnej, herbaty rozpuszczalnej, multiwitamin i wielu innych produktów, o czym nie do końca jesteśmy świadomi. Czytajmy uważniej składniki produktów i etykiety na nich, co da nam duża wiedzę o produktach jakie spożywamy codziennie. W miejsce cukru i słodziku zastosujmy miód naturalny, co wpłynie korzystnie na nasze zdrowie i zapewni nam lepsze samopoczucie.

Sól i glutamin sodu – zmniejsz ich ilość

Sól wywołuje nadciśnienie tętnicze, prowadzi do otyłości, pomaga w rozwoju chorób serca, nerek, skóry i obciąża układ krążenia. W Polsce mnóstwo osób przekracza dzienną normę spożycia soli, czyli 6 gramów, co przyczynia się do powstania wielu dolegliwości i schorzeń.

Mleko krowie pasteryzowane – ogranicz je w diecie.

Mleko jest ciężkostrawne, wywołuje nietolerancje pokarmowe i wzrost złego cholesterolu. Białko z mleka krowiego jest bardzo źle przyswajane przez organizm człowieka, warto na jego miejsce wprowadzić jogurty naturalne, kefiry, twarogi i mleko zsiadłe.