Zdrowy styl życia to mój wybór! cz I

Zdrowy styl życia to mój wybór! cz I

Zdrowy tryb życia 

Zdrowy styl życia stawia sobie za cel przede wszystkim uchronienie nas przed najróżniejszymi chorobami. Wymaga samodyscypliny, cierpliwości, planowania posiłków z wyprzedzeniem, a także pilnowania, aby spożywać je regularnie. Dla wielu osób okazuje się to być niemożliwe.

Poniżej prezentujemy kilka naprawdę prostych zasad, po wprowadzeniu których w życie będzie można naprawdę długo cieszyć się doskonałym zdrowiem.

1. Jedz 4 – 5 posiłków w ciągu dnia

Optymalna ilość posiłków spożywanych w ciągu dnia to 4. Dopuszczalne jest również spożywanie 3 posiłków. Trzeba pamiętać, że posiłki muszą być urozmaicone pod względem składników. Powinny być również spożywane o stałych porach. Nasz organizm przygotowuje się na dostarczenie kolejnej porcji paliwa. Dzięki temu nie dochodzi do magazynowania resztek, które nie zostały strawione, w postaci tak nielubianej przez nas tkanki tłuszczowej. Organizm wydala je i tym samym przygotowuje się na kolejną porcję jedzenia. Jedząc regularni, skutecznie usprawniamy swój metabolizm.

Doskonale pokazuje to, że diety oraz rozmaite głodówki pozbawione są sensu. Kiedy organizm jest świadomy tego, że szybko nie będzie kolejnego posiłku, przerodzi ten, który otrzymał w tkankę tłuszczową, czyli zgromadzi zapasy. Dochodzi wówczas do rozregulowania metabolizmu oraz powstania efektu jo – jo. Ważne jest jednak, aby się nie przejadać. Naszym celem jest jedynie zaspokojenie głodu. Niewskazane jest także podjadanie między posiłkami. Sprzyja to bowiem tyciu.

2. Jedz powoli

Każdy z nas powinien zapamiętać, aby gryźć powoli. Kiedy przeżuwamy, pokarm miesza się ze śliną. Ona jest z kolei świetnym przygotowaniem dla soków żołądkowych. Dzięki temu pokarm może swobodnie przejść przez żołądek i nie wywołuje żadnych dolegliwości bólowych.

Zainwestuj w żywność ekologiczną

3. Ogranicz żywność przetworzoną

Producenci dodają do swojej żywności rozmaite polepszacze. Najczęściej są to sztuczne barwniki, konserwanty oraz różnego rodzaju syntetyczne dodatki. Wiele substancji jest dla ludzkiego organizmu naprawdę niebezpiecznych. Wpływają one na zapach, smak, konsystencję, a nawet barwę produktów. Nierzadko sprawiają również, że dany produkt o wiele dłużej nadaje się do spożycia. Do najbardziej podejrzanych dodatków zalicza się: E 127 Erytrozyna, E 131 Błękit patentowy, E 142 Zieleń S, E 211 Benzoesan sodu, E 221 Siarczyn sodu, E 250 – E 252 Azotyny i azotany sodu i potasu, E 310 Galusan propylu, E 320 Butylohydroksyanizol (BHE), E 321 Butylohydroksytoluen (BHT), E 338 Kwas fosforowy, E 621 Glutaminian sodu, E 951 Aspartam, E954 Sacharyna. Warto więc czasami przeczytać to, co producent napisał na etykiecie.

4. Nie pij w czasie posiłku

Naprawdę bardzo mało osób wie, że podczas posiłku nie powinno się pić. Spożywanie płynów powoduje bowiem rozcieńczenie soków żołądkowych. Konsekwencją jest zaburzenie procesów trawiennych. W efekcie pojawiać mogą się gazy, wzdęcia oraz uporczywe zaparcia. Ci, którzy nie potrafią poradzić sobie z suchością w ustach podczas jedzenia, powinni usta jedynie przepłukiwać. Plusem rezygnacji z popijania jest również to, że „suchego” posiłku spożyjemy zdecydowanie mniej. Jest to niewątpliwy plus dla tych, którzy dbają o linię.

5. Sięgaj po produkty o niskim indeksie glikemicznych

Wysoki poziom insuliny to zawsze zagrożenie nadwagą. Pamiętać należy, że do produktów o wysokim indeksie glikemicznych zalicza się węglowodany oraz produkty wysoko przetworzone.

6. Unikaj dużej ilości cholesterolu

Sięgając jednocześnie po dużą ilość mięsa oraz węglowodany, zwiększamy poziom cholesterolu oraz trójglicerydów w naszej krwi. Doprowadza to do zwiększenia krzepliwości krwi.